30.03 - 1.04 laupäev (samedi), pühapäev (dimanche), esmaspäev (lundi) - Jüri ja Kertu

Jüri.

Suur reede ei ole Prantsusmaal riiklik püha. Küll aga on 1. aprill vaba. Ma igaks juhuks ei hakka seda katoliku kiriku pühadekalendrit ja täiendavat seletust siia lisama, kuna ma tegelt ei tea sellest suurt midagi. "Ma tean, et ma midagi ei tea" (Platon). Noh, nüüd sain natuke erudiiti ka mängida  :)

Kahel päeval külastasime siit linnast ca 100 km lõunas asuvat La Rochell'i linna  (pildil La Rochelle'i pompöösne raudteejaama hoone).

Mulle tekitasid algul väga segadust need kaks vägagi sarnase nimega linna - La Roche-sur-Yon ja La Rochelle. Siiski on tegemist kahe täitsa erineva linnaga, mida kirjutatakse erinevalt ja hääldatakse samuti erinevalt.

La Rochelle on päris suur sadamalinn, millel vaatamisväärsusi ja kenasid kohti külluses.

Rahvast oli muidugi linnas ka väga palju. Ega mul väga ei olegi siin rääkida, pildid räägivad ise. Kertu kindlasti kirjutab pikemalt ja põnevamalt, kuna tema seikles ja avastas linnas, maal ja merel rohkem (mina tulin ka varem ära). Hotelli eest maksin seekord õnneks ühe korra, kuigi summa oli peaaegu sama suur, kui eelmisel nädalavahetusel Le Sables d'Olonne'is (segaduse tõttu kahe hotelli eest) makstud sai - suurem linn ja suuremad hinnad.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

.... ja Kertu muljed.

Mitu kohalikku olid soovitanud külastada ka meist lõuna poole jäävat La Rochelle linna. Võtsime soovitust kuulda ja läksime laupäeval esimese rongiga kl 8.16. Sõit kestis tund ja veerand. Kohale jõudes hakkasin umbes täpselt oma majutuskoha poole suunduma, samal ajal vaadates, mis paremale ja vasakule jääb. Tuterdasin lonkides ja esimesena astusin sisse turismiinfosse ja varustasin end paberkaardiga. Sellega on tunduvalt mõnusam linnas seigelda, kui kogu aeg telefonist kaarti vaadata. Kohalikud oli sadade kaupa kohvikutes.

Kalahinnad on siin samasugused nagu Eestis. Les Sables d'Olonnes ostsin kalaturult merluusi 4. euroga, millest saime Jüriga kahekesi söönuks. La Rochelle's otsustasin osta mere ääres grillitud sardiine lõunasöögiks. Sain 5 kala (mis olid küll maitsvad) hinnaga 7.60, aga kõht jäi tühjaks. Aga müügiputka oli stiilne.

Linna lähistel on mitmeid saari, kuhu saab laevaga sõita. Enne reisi püüdsin aru saada, kas saaks mõnda saart ka külastada, aga internetist ma piisavalt aru ei saanud. Aga siis oli järsku tee/kanali ääres putka, kus müüdi pileteid nendele laevareisidele. Õnneks sattus müüja olema soravat inglise keelt rääkiv naisterahvas, kes mulle kõik võimalused ilusti ära seletas. Ja mina ostsin samal päeval kl 14.00 Aix saarele (Îl d'Aix) väljuvale laevale pileti. Tagasi kl 17.45. Saarel sain kohal olla natuke üle kahe tunni.

Väljasõit.

Sõit saarele kestis 1h 20min ja tagasi tulime u 50 minutiga, sest sinna sõites tiirutasime sellese kaitserajatise nagu Fort Boyard ümber. Ikka Napoleon Bonaparte!

Saar ise armas, nagu väikesaared ikka, aga tulenevalt oma asukohast täis ehitatud erinevaid kaitse- ja militaarrajatisi. Ma keskendusin rohkem loodusele. Rentisin kaheks tunniks jalgratta 9.- eest ja jõudsin tiiru peale teha.

Need on kõik teokarbid! Korja siis sellises rannas ilusaid teokarpe! :)

Saar on kaitserajatistest nii läbi imbunud, et ka puud on militaarmustriga. :) Googeldades sain vastuseks, et mingi plaatan.

Ja et saarel ikka eriti kindel oli olla, olid ehitatud ka vallikraavid!

Austrite kasvandusi on siin kõik kohad rannikul täis. Nii meres, kui maal. Ka saarel. Austreid pakutakse minu arust kõikides söögikohtades nii toorelt, kui küpsetatult.

Pühapäeva hommik tervitas meid tiheda vihma ja tugeva tuulega. Ma ei lasknud end heidutada, panin kilepüksid jalga ja läksin linna peale. Ilmaprognoos näitas, et pärastlõunal tuleb päike välja.

Siin on nii linnas, kui maanteel suunaviidad, kuhu kirjutatud "Toutes directions" ehk maakeeli "Kõik suunad". Küsisin üleeile Audry käest, et mida see tähendab? Ta selgitas, et kui sa oled natuke eksinud, siis järgi neid viitasid ja jõuad suurema tee peale, kus on kohanimedega viidad. Ta oli kohe imestunud, et meil ei olegi selliseid märke. :)

Pargis oli tore sild. Mõtlesin, et puidust, aga pidin kohe käega katsuma, et aru saada, et hoopis kivist.

La Rochelle linnas on üüratult suur jahisadam. Umbes sama suur, kui Haapsalus kokku panna Bürgermeistri holmi, Krimmi holmi ja Suure viigi alune pind. Sadamast tegin muidugi kümneid pilte, neid võin jälle eraldi näidata, sest palju uut ja huvitavat oli sealgi mul vaadata! See pilt on tehtud mõõna ajal.

Merelinnas on tuletornid kenasti linnaruumis!

Homme on vaba päev kodus toimetades. Ma siis äkki ei saa ainest nii palju kirjutada. ;)

01.04.
Rahulik puhkepäev kodus. Pikk hommikuvõimlemine, pesupesemine, eelviimane osa Pealtnägijat. Väga hiline hommikusöök ja siis poodi, et enamus eesootava nädala söökidest ära osta.

Meie kodust u 15 minuti jalutuskäigu kaugusel saab linn otsa ja voolab Yon'i jõgi. Esimest korda seda kanti kaema minnes läksin sörkjooksule paremale poole, täna otsustasin jalutada vasakule poole maanteed eesmärgiga ravimtaimi tee jaoks korjata. Tuleb ju varajane süllekukkunud kevad täiega ära kasutada. Korjasin hunniku taimi ja paika sai ka lõunasöök – paneeritud võililleõied ning nõgese kaselehe omlett.

Homme on esimene tööpäev ettevõttes. Ootan mõõduka ärevusega. Õnneks läheb ka sinna otsebuss. Kodust läheme välja kl 7.20, et enne kaheksat kenasti kohal olla.