Postitused

11.04. neljapäev - Kertu

Kujutis
Viimane päev töö juures. On põnev töötada kohas, kus on olemas paljude linna majade võtmed. Ja seda sellepärast, et ettevõte tegeleb paljude objektide hooldamisega. Tänu sellele tähendab iga objektile väljasõit ka tutvumist paiga ajaloo ja tänapäevaga. Täna näiteks käisime linna ühes vanimas majas, mis on ehitatud umbes aastal 1566. Majas on kunagi muuseum tegutsenud, vahepeal kinni olnud ja nüüd soovitakse muuseum taasavada. Meie käest olid taas tellitud postamendid ekspositsioonide jaoks, mida Jüri ja Mat tegid. Postament oli suur, aga kuna uks, millest selle pidime sisse viima oli väike, siis oli vaja see teha kahest tükist, mis kohapeal kokku kruvitakse. Ja täna sain mina teada (Jüri oli selle juba varem avastanud), et linna keskel on suur värskete mereandide ja talutoodete turg. Ohh, oleks ma seda varem teadnud, ma oleks kogu oma söögi sealt ostnud! Mina lõpetasin oma elu esimese treimistöö. Tuli väga sarnane näidisele, mille järgi tegin. Kodus vahatan ning panen sellele veel edev

10.04. kolmapäev (mercredi)

Tänane päev oli omamoodi huvitav. Hommikul hakkasime tegema kanamaja.  Sellest pidi saama lahkumiskingitus ühe kolleegile, kes pensionile siirdub. Väidetavalt kuulub kingikomplekti ka kana.  Kanamaja materjaliks on osb plaat. Majal on üks uks, kaks trellitatud akent (mitte sissemurdmise vaid väljamurdise tõkestamiseks), seinad, põhi ja katus. Et pensionär saaks oma lemmikust pudulojust reisule kaasa võtta, on katusel ka käepide.  Päris lahe kingiidee! Seda muidugi Matt ei teadnud, kas kingituse saaja elab eramajas või korteris. Kingitud kana korteris pidama hakata oleks vist tõsine väljakutse noorele pensionärile! Kuna eile jäid plaanitud intervjuud ära, siis tehti need täna. Noor soravalt inglise keelt kõnelev ajakirjanikupreili küsitles meid algul ilma videota ja siis tegi meie mõlemaga ka video intervjuu.  Kertul õnnestus see kenasti, mina kiilusin mingil ajal täitsa kinni.  Ma võin ju kõva mees olla, kuid kaamera ees hakkasid põlved ja lõug värisema ning oskasin suure pingutamise

09.04. teisipäev – Kertu

Kujutis
Mis on Prantsusmaal, La Roch sur Yon'is väga teisiti, kui Eestis? Ja ma ei mõtle, et see teisiti olemine tähendab head või halba. See on lihtsalt teisiti.  Meie väikelinnas, kus on 53 500 elanikku ei sõida pühapäeval ühistransport. Meie kodulähedane suur toidupood, umbes nagu Rannarootsi Selver on pühapäeval avatud kl 8.30 12.30. Enamus söögikohtasid tehakse õhtusöögiks lahti vahemikus 18-19.30. Ühel õhtul pidime Jüriga tükk aega linnas ringi kõndima, enne, kui kui leidsime koha, kus kõht peale kell 17.00 lõppenud tööpäeva täis süüa. Aga mis on pikalt ja pidevalt lahti, on pagaritöökojad - boulangerie pr k. Mõne ukse taga seisab isegi pika saia ostmise automaat. Kuidas sinna värske sai saab, ma ei kujuta ette! :)  Ja täna oli ka väga teistsugune päev töö juures! Meie kollektiivis on osavad kodukokad ja juba eelmisel nädalal öeldi meile, et teisipäeval pole vaja meil Jüriga lõunasööki kaasa võtta, sest nad korraldavad meile pitsasöömise. Ja see ei tähendanud seda, et tellitaks

08.04. esmaspäev (lundi) - Jüri

Viimane praktikanädal algas. Kuigi siin on täitsa huvitav ja iga päev õpin ja kogen midagi uut, siis ikka on tore, et äralennupäev läheneb. Vana mees tahab koju.... Täna oli töökojas päris põnev, kuna inglise keelt oskavat Matti ei olnud tööl ja asjade seletamine käis käte-jalgade, miimika, prantsuse ja eesti keelsete sõnade ning guugeltransleiteri abil. Ja saime vist kõik kõigest (või siis vähemalt poolest) aru. J ätkasime oma koolis alustatud kappide tegemist. Josef oli meie mentor. Kapid said raamid ja kokku said liimitud uksedetailid. Jälle sain hunniku uusi kogemusi. Ühte ukseraami sain mitu korda lahtu võtta ja kokku panna , selgus, et üks tapipesa on 2mm väiksem, kui ette nähtud - uuuups! Selle tegi Josef lintsaega parajaks. Oleksin heal meelel ise teinud, kuna mina olen ju praktikal ja praktikant peaks ju ise võimalikult palju tegema. Kuid teda see ei seganud - tallas suure kiirusega sae juurde ja juba oligi asi tehtud. Vaevu-vaevu suutsin selle tegevuse pildile jäädvustada.